onsdag 27 augusti 2008

Svenska skolan

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när det gäller vår svenskaskola eller om att ge våra ungdomar total ansvarfrihet.

Jag säger inte att jag har rätt men jag kan påstå att jag har en viss erfarinhet efter att ha jobbat i skolans värld i ca 20 år.

Joakim har missat vissa ämnen i årskurs 2 och i April förra året vart han 18 år och fick totala ansvaret för sin skolgång, och alla gör vi våra misstagmen vid detta tillfälla hade han kommitöveräns att han skulle läsa in matte A & B under årskurs 3.

Vi har tjata och tjata om att han skall ta ansvaret, I måndags 25/8 kom han och berättade att han tror att han har fått gått om årskurs 2, vi skickade ett mail till bit. rektorn och fick svar Tisdag 26/8.

Hej!
Vad gäller "gå om" så finns inte det i mitt vokabulär. Alla kurser man har fått betyg i, är man klar med.Vid en snabb kontroll av Joakims betyg, ser det ut som att han har läst 1100 poäng. Detta ger 1400 poäng kvar, vilket är väldigt mycket att ta in på ett läsår. Kan vi inte ses och titta igenom hans studieplan, så vi är överens?

Mer om detta skriver jag vid senare tilfälla

Inga kommentarer: