fredag 29 augusti 2008

"Jag är bra-boken" Fredag den 29 Augusti

Dagens "Jag är bra-boken"
Bra:
1.Att jag gick en långpromenad.
2.Att jag är en bra människa.
3.Att jag inte röker.

Tack:
1.För att jag är viktigast i mitt liv.
2.För att jag är modig, klok och hur härlig som helst.
3.För min familj och släkt

Hjälp:
1.Att jag går på en promenad.
2.Mig att tycka att jag är härlig
3.Mig att hitta till mitt sanna jag.

Morondagens tanke ord:
Förverkliga dina drömmar innan de förbleknar.

Morgondagens visdomsord:
Det största hindret mot din framgång är att du inte tillåter dig att misslyckas.

Morondagens slang:
Nere i någon = Förälskad

Morondagens middags tips:

Tonfiskpasta
Ingredienser 4 port
300 g spaghetti
1 gul löksmör
2 burkar tonfisk i vatten, a 185 g
2 1/2 dl Kelda sås Tomato Treat

Gör så här
Koka pastan. Skala och hacka läken. Fräs den i smör i en kastull. Häll av vattnet från tonfisken. Lägg den i kastrullen och häll på tomatsåsen. Låt såsen koka ca 1 min. Servera såsen till pastan.

2 kommentarer:

Familjen wallin sa...

Ja det låter gott
kanske nått att prova på

Ronny Forsslöw sa...

jepp det tycker jag att du skall göra.