torsdag 28 augusti 2008

"Jag är bra-boken" Torsdagen den 28 Augusti

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag är rolig
2.Att jag var ambitiös och kreativ idag.
3.Att jag är älskad

Tack:
1.För att jag inte gick upp idaget när jag fick veta som har hänt min näst yngsta dotter.
2.För att jag
3.För att jag frisk.

Hjälp:
1.Att gå en prommenad med min fru.
2.Att ringa Microsoft angående office paketet.
3.Att ringa Adobe angående Photoshop uppgraderingar.

Morondagens tanke ord:
Vad du ÄR kommer alltid att varaViktigare än vad du gör.

Morgondagens visdomsord:
Drömmar är bra. Att förverkliga dem är bättre

Morondagens slang:
Pedalsyra = Fotsvett

Morondagens middags tips:
Mexmiddag

Lätt att laga, enkelt att servera! Och så gott!
4 Portioner, Tillagningstid:
Ingredienser
400 g köttfärs
1 gul lök1 msk smör
1 köttbuljontärning1 tsk soja
1 krm svartpeppar
1/2 dl vatten
2 msk tomatpuré
2 dl crème fraiche

Tillbehör:cocktailtomater, finhackad gullök, strimlad gurka, avocado i bitar, oliver, majs, salsa sås, taco chips, varma mjuka tortillas

Gör så här Skala och hacka löken. Bryn köttfärsen i smör i en stor stekpanna. Tillsätt löken och låt den fräsa med. Smula i bujongtärning. Tillsätt soja och peppar. Rör i vatten, tomatpuré och crème fraiche. Låt såsen koka några minuter. Servera med tillbehören i små skålar.

Inga kommentarer: