söndag 31 augusti 2008

Dagens "Jag är bra-boken" Söndagen den 31 Augusti

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Jag var ambitiös och kreativ idag.
2.Jag läser för Amanda, jag älskar att läsa sagor eller hitta på egna.
3.

Tack:
1.För att jag är en bra Pappa.
2.För att jag är så ambitiös man.
3.För att jag inte gick upp i atomer.

Hjälp:
1.Hjälp mig att klara dagen.
2.Hjälp mig att gå till Gullmarsplan.
3.Hjälp mig att ringa viktiga samtal.

Morondagens tanke ord:
Förverkliga dina drömmar innan de förbleknar.

Morgondagens visdomsord:
Möjligheter måste upptäckas för att de ska bli möjligheter.

Morondagens slang:
Promenadchocklad = Snus

Morondagens middags tips:
Stroganoff med het korv chorizo

Beskrivning av recept Recept på Stroganoff med het korv som chorizo. Falukorv kan som här bytas mot starkare korv som chorizo. Ris, quinoa, råris eller kokt vete eller couscous passar till.

Ingredienser till recept
4 st kryddiga korvar som chorizo
1 gul lök
1 msk olivolja
1 msk tomatpure
1 burk krossade tomater
1 msk vetemjöl
1 dl vatten, buljong eller mjölk
1 dl matlagningsyoghurt 0,5 tsk salt
1 tsk socker 1 krm svart eller vitpeppar

Tillagning av recept
Sätt en stekpanna på spisen. Dela korven på längden och skär den i bitar. Skala och hacka lök. Stek korv och lök i olivolja några minuter tills det fått färg. Tillsätt tomatpure och vetemjöl och rör runt. Tillsätt krossade tomater, vatten, buljong eller mjölk, rör och koka 5 minuter. Tillsätt yoghurt mot slutet och smaka av med salt, socker och peppar

Inga kommentarer: