onsdag 27 augusti 2008

Kapitel 6 En förutsättning för god självkänsla

Övning ”lever jag det liv jag vill”

Du har tre månader kvar att leva. Du kommer inte under denna tid att ha några kroppsliga besvär eller drabbas av någon sjukdom. Du kommer inte heller att uppleva några ekonomisk bekymmer.

1). Fundera över hur du skulle vilja leva dessa sista månader av ditt liv.
Jag skulle vilja leva de sista månaderna med min familj.

2). Vad är viktigt för dig?
Kärlek, Samhörighet (Familjen), Ärlighet, Moral,

3). Vilka människor och relationer är viktiga för dig?
Min fru och våran relation, Mina barn och min relation ,Mina svärföräldrar och vår relation, Min kompis.

4). Finns det något eller någon som idag lägger mycket av din tid på som du helt skulle välja bort?
Alla relations problem som tar så mycket tid samt Bonussonens skolgång, mina principer.

5). Vilka saker är egentligen väsentliga?
Kärlek, Samhörighet, Ärlighet, Uppriktighet, Moral, Livet, Må bra, Humor,

6). Skulle du arbeta?
Jag skulle inte arbeta om jag hade bara tre månader kvar att leva, då skulle jag bara leva ut de sista månaden med min fru och min familj.

7). Skulle du resa?
Skulle helt klart ut och resa, Hawaii, Italien, Frankrike, Kina, USA.

För många blir det en ordenlig aha-upplevelse, det kanske är dags att göra och säga de där sakerna som egentligen är så viktiga för mig.

Min aha upplevelse vart att gör något åt mitt liv innan det är försent.

Prova ni att svara på frågorna.

Inga kommentarer: