måndag 25 augusti 2008

Självkänsla NU kaptiel 9 "Jag är bra-boken"

Jag är bra-boken
I min kamp att komma tillbaka. så läser jag Mia Törnblom´s Självkänsla NU.
Här på min blogg kommer ni kunna läsa min "Jag är bra-boken"

Varje kväll innan jag går och lägger mig försöker jag skriva ner tre saker som jag har gjort bra under dagen, tre saker jag är tacksam för, och om det är något jag vill ha hjälp med.
Men, faktum är, att om jag skrivit kvällen innan, så känns det bättre att vakna upp dagen efter.
Efter 3-4 månader tillkommer även rubriken Mindre bra som är till för att vi ska utvecklas.

Affirmationer
Att affirmera och bekräfta sig själv
Upprepa någonting för dig själv ända tills det blir sant. Du ska ljuga ända
tills det blir sant. - Mia Törnblom

Självkänsla
är ett medvetande om ditt eget värde och hurdu upplever det att vara du.

Självförtroende
innebär en tilltro till din förmåga att prestera och nå dina mål.

2 kommentarer:

Rosie sa...

Ska själv börja läsa hennes böcker, dom ska visst vara väldigt bra/ Rosie

Ronny Forsslöw sa...

Jag kan starkt rekommendera dom och dom finns att låna på Biblioteket.
Men annars kan du följa med mig i bloggen kommer att lägga upp övningar och annat så kolla bloggen lite då och då