tisdag 19 augusti 2008

Jag älskar att vara Pappa

1. "Jag älskar när min fru bär fram Viktor till dörren när jag kommer hem. Han är för liten för att komma själv, men ett enda leende från honom gör att tröttheten försvinner."

2. "Jag älskar att sitta och titta på fotboll på TV med min son Viktor och ha en riktig 'grabbstund'!"

3. "När jag som byter blöja på Viktor och när han ser mig vänder han sig alltid mot mig och ger mig ett jätteleende. Det gör att jag känner mig älskad!"

4. "Min son Viktor hade ungefär samma sorts hår som jag när han föddes (lite kalt uppepå!) vilket jag skrattade gott åt."

5. "Jag har aldrig lärt mig så mycket på så kort tid förut."

6. "Det är helt otroligt att se min dotter Amanda växa och utvecklas varje dag."

7. "Att gå in i hennes rum och få ett leende som suddar ut min trötthet från dålig sömn!"

8. "Små kramar känns så stort."

9. "Att göra Raketen. Om och om igen"

10. "Jag älskar att se Amanda av glädje och håller ut armarna för att ge mig en kram."

11. "När jag först såg Viktor och höll honom i famnen - det var som att krama en miniversion av mig själv!"

12. "Alla skratt och tjut när jag och Viktor leker 'upp-i-luften-leken' (som jag är bättre på än hennes mamma)!"

13. "Jag älskar att läsa sagor, särskilt vid läggdags - hitta på egna sagor."

14. "Allt jag totalglömt från första gången!"

15. "Första gången jag höll Viktor var det som om vi knöt an till varandra från allra längst in i själen - jag har aldrig upplevt något sådant förut. Vi hittade varandra redan de där första ögonblicken."

16. "Jag får spela spel med någon jag kan vinna över (skäms på mig!)."

17. "Att vakna med vår son Viktor mellan oss i sängen (han har lärt sig smyga in utan att vi vaknar!)"

18. "Att återupptäcka världen genom en femårings ögon."

19. "En bra ursäkt att ha en elektrisk bilbana igen. Dessutom hämtar han bilarna när de kört av!"(Snart köper jag en)

20. "Jag har en ursäkt att slappa i soffan med barnen och titta på barnfilm."

21. "När vi tog hem vår dotter Amanda för första gången."

22. "Dagen när vi döpte mina dottrar glömmer jag aldrig."

23. "Det som är så fantastiskt med att vara pappa är att leva med den här lilla personen som alltid utvecklas på nya sätt.

Det är som att bli överraskad med en present varenda dag."

24. "Jag gillar att sova på eftermiddagen tillsammans, även om det gör att jag känner mig som en gammal gubbe!"

25. "Vår femåriga dotter Amanda gillar samma program som jag gillade när jag var barn så nu kan vi titta tillsammans"

26. "Att se när min dotters Amanda ansikte lyser upp när jag frågar om vi spela."

27. "Jag älskar när min dotter Amanda skriker "Pappa!"

28. "Att se hur min dotter Amanda personlighet växer."

29. "Att veta att mina barn älskar mig jättemycket!"

30. "När jag och min son Viktor är själva hemma för att min fru jobbar!"

31. "Jag älskar när min dotter Amanda backar in i min famn med en bok."

32. "Att höra en liten röst någonstans i huset som skriker "Paaaappaaaaa!" och veta att just i det ögonblicken är jag den människa min dotter Amanda vill se allra mest."

33. "Jag älskar när min dotter Amanda och jag sitter och tittar i mina tidningar om idrott - hon pekar på varenda bild och vill att jag ska berätta vad dom gör! Hon hinner alltid fram först för att öppna dem när de landar i brevlådan!"

34. "När min son Amanda föddes kände jag en otrolig ödmjukhet inför att min fru gick igenom allt det för att ge mig den finaste gåva som finns."

35. "Jag älskar när min dotter Amanda går med mig in i sovrummet vid läggdags och ger mig en slängkyss och säger "Natt natt pappa älskar dig"."

36. "När jag är trött så kommer min dotter Amanda och lägger sin hand på min och säger att hon älskar mig, helt obedd."

37. "Jag känner mig priviligierad för att jag kan finnas där för mina barn när de gör samma misstag som jag gjorde när jag var ung. Jag hoppas att mina erfarenheter kan hjälpa dem igenom."

38. "När jag svänger min son Viktor eller min dotter Amanda i armarna och de förtjust piper 'igen igen!'."

39. "Jag älskar när min treåriga dotter använder sin "nu är det faktiskt så här"-röst för att säga något som hon tycker är väldigt vuxet (som att jag blandar ihop rondeller och korsningar, tokiga pappa)."

40. "Att gå ut och leka och se dem springa runt tills de tappar andan!"

41. "Jag älskar att skratta tillsammans med min barn."

42. "Jag kommer aldrig att glömma det första leendet, när hon började krypa, gå, prata osv. Att se min dotters personlighet utvecklas. Listan är hur lång som helst. hon är vårt egna mirakel Amanda."

Inga kommentarer: