onsdag 27 augusti 2008

Dagens "Jag är bra-boken" Onsdagen den 27 Augusti

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:

1.Ingen är bättre på att vara jag än vad jag är.
2.Att jag tog tid för mig och jobbade lite med hemsidan.
3.Att jag inte vart arg på .........

Tack:

1.För att jag kan så mycket om datorer.
2.Tack för att jag kan gå med egna ben.
3.Tack för att jag kan laga mat.

Hjälp:

1.Att vara på ett gott humor i morgon.
2.Att att arbeta vidare att komma igång med mig själv.
3.Att orka gå upp.

Morondagens tanke ord:
Alla brustna hjärtan läker till slut-om vi vill att de ska göra det

Morgondagens visdomsord:
Du har rätt att vara den du är

Morondagens slang:
Vurre = Varm korv

Morondagens middags tips:
Kärlekspasta Maria
Antal per/st 2-4

Tillagningstid ca. 30Servera genast med färsk riven parmensan och ett svalt italienskt röd vin!
Ingredienser
1 pkt rökt skinka1 pkt bacon

1 pkt salami eller cirka 150g från deli disken

1 stor purjolök

6 stora färska champinjoner

3 dl matlagningsgrädde

2-3 klyftor vitlöksalt & peppar efter smak

Färsk Tagliatelle

Gör så här
1. Börja med att sätta på pasta vattnet.

2. Skölj sedan purjolöken och champinjonerna noga och skär sedan alla ingredienser i kuber.

3. Börja med att steka bacon och lägg efter hand i salamin och skinkan. När dessa är färdiga häll över på en tallrik med lite hushållspapper på.

4. Stek sedan purjolöken och champinjonerna tills de fått en gyllene färg. Men inte för länge, de ska behålla sin knaperhet.

5. När allt är färdigstekt lägger du i "köttet" och låter det ligga i lite tillsammans.

6. Häll sedan på grädden och pressa i vitlöksklyftorna.

7. Salta och Peppra

8. Låt allt puttra ihop men kom ihåg att det inte får koka för då kan det hända att grädden skär sig *.

9. Under tiden som såsen kokar ihop kokar du pastan enligt paketets instruktioner. Kom ihåg att salta lite.

* Om såsen blir för tjock så späd gärna med lite vatten. När sedan pastan är klar och avrunnen häller du på såsen och blandar det hela.

Inga kommentarer: