torsdag 28 augusti 2008

Kapitel 10 Drömmar och önskningar

Övning Drömlista

En förutsättning för personlig utveckling och för att vi överhuvudtaget ska kunna utvecklas och nå våra mål är att vi tillåter oss att drömma.

Det räcker inte med att vi tänker våra drömmar. Vi behöver också skriva ner våra drömmar och önskningar.

Du behöver inte skriva dem i någon särskild ordning.
Skriv ner vadhelst du någonsin har önskat dig under hela ditt liv. Ta med allt som du skulle vilja göra.Som sagt: Dröm, önska dig saker och lek mycket!
Gärna tillsammans med dina nära och kära.

Jag rekommenderar att du åtminstone var sjätte månad går igenom din drömlista, bockar av redan uppnådda drömmar och lägger till nya som du vill ha med.

Min drömlistan
Detta vill jag göra. Uppnått


Att utbilda mig i engelska samt datakunskap
Att få ett nytt jobb som jag trivs med
Att få resa utomlands med min fru
Att få se ett sommar OS
Att blir 20-30 Kilo lättare
Att lära mig simma
Att lära mig att åka skridskor
Att lära mig åka utförs skidor
Att utbilda mig till Kock
Att starta ett företag tillsammans med min fru, inom IT
Att min fru skall få ett lite hus med trädgård
Att lag får leva tillsammans med min fru, vara frisk, tills jag dör

1 kommentar:

Anonym sa...

Då blir det pappa på isen i vinter får jag hoppas, amanda lär ju vilja att ni båda åker med henne :) Kram