måndag 18 augusti 2008

Må-bra-konto

När jag känner att självkänslan sviktar ser jag till att fyllapå mitt ”må-bra-konto”. Varje dag tarjag mig tid några minuter för att skrivaner vad jag har gjort för bra sakerunder dagen, vad jag behöver hjälp medoch saker jag är tacksam över.Stunder när jag känner mig misslyckad, ful ochkorkad plockar jag friskt från ”kontot”.– Självkänsla är en färskvara och måste hela tiden fyllas på, Självkänsla är inte detsamma som självförtroende beskrev Mia Törnblom. - Jag klarar ett misslyckande utan att känna mig som ett misslyckande.Men den måste underhållas inskärpte hon, med ständiga "insättningar på måbrakontot". - När livet drabbar en kan det bli jävligt feta uttag på måbrakontot.-"När vi öppnar vår självkänsla gör vi insättningar på vårt "må-bra-konto". Vad kan du göra för att fylla på ditt "må-bra-konto" idag?"

Inga kommentarer: