måndag 18 augusti 2008

Sov gott

Jag skall gå och lägga mig nu och kanske försover mig i morgon men det gör inget men för Steffen Iversen fick det betydelse, detta tycker jag är sålarvigt av den Norska förbundskapten.

Kan bli en framtida norge historia :-)

Norska stjärnan petas efter försovningNorge spelar landskamp mot Irland och alla kom till samlingen klockan tolv på måndagen. Alla utom Steffen Iversen som hade försovit sig. - Steffen kommer att få stå över matchen, säger förbundskapten Åge Hareide.

Det blev en dyrbar sovmorgon för Rosenborgs landslagsstjärna Steffen Iversen, 31.När Norges fotbollslandslag samlades i Oslo vid lunchtid inför genrepet till VM-kvalet kom inte det före detta Tottenhamproffset i tid.Något som Norges förbundskapten Åge Hareide inte gillade. Och skickade Iversen tillbaka till Trondheim.

Statuerar exempel- Det är en konsekvens av ett regelverk som vi har gått igenom tidigare. Steffen har accepterat det, säger Hareide till Dagbladet.- Det handlar inte om att kapa huvudet av Steffen Iversen, men att statuera ett exempel. Som idrottsutövare ska man leva efter klockan. Jag blir besviken.Norge inleder VM-kvalet 6 september mot Island.

Text från http://www.fotbollsexpressen.se/Internationell%2Bfotboll/1.1269895/norska-stjarnan-petas-efter-forsovning

Inga kommentarer: