torsdag 2 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Fredagen den 3 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att upptaderade Joakims dator.
2.Att jag är som jag är.
3.Att jag älskar mig själv.
Tack:
1.För jag alltid är listig.
2.För att jag är proffsig.
3.För att jag seriös.
Hjälp:
1.Att gå och ta mina blodprover.
2.Att åka till IKEA och skärholmen.
3.Att ta blodproverna.

Morondagens tanke ord:
Njut av livet, det går inte i repris.

Morgondagens visdomsord:
Hoppet är det sista som lämnar människan.

Morondagens slang:
Ballplåt = Viktig mansperson

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:

Pastasås Bacon och saffran
4 portioner Tillagningstid ca 20 minuter.

Ingredienser
1 gul lök
1 liten röd paprika
1 liten gul paprika
1 liten grön paprika
1 paket bacon, ( 150 g)
1 1/2 msk Margarin
1/2 kuvert saffran á 0,5 g
1 dl vatten
1 1/2 msk konckycklingfond
2 dl créme fraiche
salt malen vitpeppar

Gör så här
1. Skala och finhacka löken. Dela, kärna ur och strimla paprikorna och bacon.
2. Lägg margarin i en kall kastrull och ställ in plattan ett eller två steg under högsta läget.
3. När margarinet tystnat och blivit svagt brynt lägg i lök och bacon och fräs på svag värme ett par minuter.
4. Strö över saffran. Späd med vatten, fond och créme fraiche.
5. Tillsätt paprikan och låt såsen koka några minuter.
6. Smaka av med salt och peppar.

Dagens roliga historia
:- Doktorn, folk vill inte prata med mig.
- Nästa!

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen åker kryssningsfartyg, utom Hobbe som blivit kvarlämnad p en kobbe.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram: En liten rostbiff och nu ska ni höra, vad ni med just en liten rostbiff kan göra: Rulla den rullerirull och se, så har vi gjort oss en kikare!

Inga kommentarer: