onsdag 15 oktober 2008

Eldsjälar

Idag tränade jag min rädsla för att vara bland människor genom att Jag min underbara fru och Amanda samt Vikort åkte till Jordbro efter att har varit hos min psykolog och lämnat in papper som hon behöver.

Vi åkte alltså till Jordbro för att se var vår vän Pelle spenderar sin dagar så passade vi på att åka runt lite i Jordbro.

I Jordbro finns ett ställe som heter TRÄFFEN där alla är välkommna som är daglediga att äta lunch, ta en fika, prata med någon, spela spel och mycket annat.
Där mötes jag (vi) av värme och glädje att få träffa dessa eldsjälar som driver denna verksamhet att få ta del av deras berättelse gjorde oss tacksama att det finns människor som hjälper andra människor och detta gör dom ideellt dom är värda medaljer och uppmuntran från kommunen dvs bidrag till deras verksamhet. Vi tog en kaffe och åt hembakade bullar som dom har bakad på träffen, Vi var där ca 1 timme och kännde att vi skulle vilja göra något lämna något till deras loppmarknad.

Det var trevligt att få ta del av Pelles vardag och träffa hans kompisar.

När vi satt där utbrister Maria "där är KIM" och vi rusade ut så fick jag träffa Melina Kims dotter det var härligt idag skulle Melina få sin ett års spruta, så sött liten tjej.

Min träning.
Idag vart jag stolt över mig för jag åkte och träffa helt okända människor utan att känna någon som helst räddsla utan att jag pratade och titta i deras ögon när man pratade så verkligen en seger till mig så vem vet kankse detta ge resulat att ut och träffa människor och bara träna på sociala biten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var ett väldigt trevligt besök vi hade på Träffen igår och alla dina vänliga ord om verksamheten värmer verkligen. Du och din familj är hjärtligt välkomna tillbaka.
Hälsningar
Mi