måndag 20 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Måndagen den 20 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag har ringt massa samtal.
2.Att jag kunde låta bli att diska disken fören efter lunch.
3.Att jag såg Hammarby krossa Djurgården 3-0

Tack:
1.För att inte fick panikångest när jag pratade i telefonen.
2.För att jag inte fick tvångsångest över att jag inte hade diskat direkt på morgnen.
3.För att jag är född Hammarbyare.

Hjälp:
1.Att jag kan lämna Amanda på dagis i morgon.
2.Att jag själv kan ta en latte i centrum.
3.Att jag kommer ut i morgon.

Morondagens tanke ord:
Du KAN få allt. Men du kan inte få det på samma gång.

Morgondagens visdomsord:
Alla sätt är bra utom de dåliga.

Morondagens slang:
Hak = Restaurang (3:e klass)/ölservering

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Tortellinisoppa

Ingredienser 4 port

150 g tortellini, färska eller torkade
2 msk vetemjöl
1 1/4 liter hönsbuljong
1 dl lätt crème fraiche
3 dl riven ost
1/2 dl hackad gräslök

Gör så här
Vispa ut mjölet i lite kallt vatten i en kastrull. Häll på buljongen och låt koka upp. Lägg i tortellinin och koka enligt anvisningarna på förpackningen. Rör ner crème fraiche och ost i soppan och låt den smälta. Låt inte soppan koka mer. Strö över lite gräslök. Servera med ett gott bröd, gärna rostat.

Dagens roliga historia:
- Mamma, varför är det synd om myror?
- Det är väl inte synd om myror?
- Jo, fröken sade att vi skulle gå ut och titta på myrstackarna.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen pillar på musen, utom Pete, som pillar ctrl, alt, delete.

Farbror Frej

Hå och hej med farbror Frej,
hej alla barn nu är det barnprogram,
titta nu här vad farbror Frej tar fram:
En korv och ett snöre,
och nu ska ni höra
vad man med korvar och snören kan göra:
Snurra på korven och titta så käckt,
så har vi gjort oss en egen fläkt!

Inga kommentarer: