torsdag 9 oktober 2008

Fortsättning av mitt inlägg angående misshandeln del 3

Del 1http://ronnyforsslow.blogspot.com/2008/10/misshandlades.html

Del 2http://ronnyforsslow.blogspot.com/2008/10/fortsttning-av-mitt-inlgg-angnde.html

Del 3
Nu händer det något, Nu har skolan ringt där Jonathan går och dom har taget detta på allvar både Polis och Sociala är nu inkopplad och nu finns det en person som har som uppgift att kolladom aktuella gänget och detta är mycket bra handlingsplan från skolan hoppas bara att Jonthan också för uppbackning av skolan och det tror jag att han får.

Jag kan inte låta bli att tänka på hur jag som förälder skulle ha agerat men som tur är såjobbar jag med barn i en skola och har gjort det sedan 16 års ålder så jag har lite kontaktermen jag kan inte låta bli att tänka på hur bra och strongt gjort av Jonathan att berätta själv så skall jag berätta en lite historia från min tid som knatte.

Historia
Jag var inte mer än sju år och tog stora nyppon och satt dom längst fram på en pinne som jag sedna kasta som ett kastspö och träffade olika saker men en gång står jag en meter och sularväg ett nyppon (Dom är stora) ni vet med klipulver och krossar ett lite fönster för ett företagav någon anlädning berättade jag detta för min far och gissa om att jag trodde jaf skulle få stryk men inte och det var jag inte ledsen för utan han tog med mig till företaget och berättade och till min förvunning så fick jag fem kronor för att jag vågade berätta detta såefter denna dag drygt 37 år så har jag alltid sagt att man kommer långt med att stå för det man gör och ärlighet kommer man långt med.

Inga kommentarer: