tisdag 14 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Tisdagen den 14 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag var lugn.
2.Att jag kunde gå och handla.
3.Att jag inte gav upp.

Tack:
1.För alla möten jag får vara med om.
2.För att jag lever.
3.För min familj.

Hjälp:
1.Att ta nytt blodprov.
2.Att jag vågar gå på bio med min fru.
3.Att åka och lämna ett brev till min psykolog.

Morondagens tanke ord:
Vi ser inte saker som de är-
Vi ser saken som vi är.

Morgondagens visdomsord:
Den enes död är den andres bröd.

Morondagens slang:
Bäver = Kvinnans kön

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Kassler Italiana

1 Portioner
60 g Kassler
25 g Riven ost Tomatskivor
1/4 tsk Pizzakrydda

Tillbehör
100 g Kokt pressad potatis
Grönsallad
Riven morot
1 msk Ketchup
Lägg kasslern, tunt skivad, i en ugnsfast form, stick in tomatskivor mellan och över varje kasslerskiva. Strö över osten och pizzakryddan. Gratinera 6-7 minuter i 250° eller i mikron full effekt ca 1 1/2 minut. Servera med potatisen och grönsakerna.


Dagens roliga historia:
Två mjölkpaket till varandra:
- Vad är det med dig?
- Jag är sur!

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen är normala, utom Agata som är flata.


Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barn program,
titta nu här vad farbror Frej tar fram:
CD och kaviar och nu ska ni höra,
vad man med kaviar och CD kan göra:
Kaviar på CD:n och tittelipom, så har vi gjort oss en CD-ROM.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar dig min underbara man !
Idag blir det inge socker till kaffet ;-)
Vad roligt det ska bli att spela biljard med dig i morgon...
Puss din fru