tisdag 14 oktober 2008

Diabetes

Idag kom min stora dotter Sandra på lunch Sandra skall på medarbetar samtal så jag hållertummarna att det går bra.

Idag kom ett brev på posten och det är väl inget konstigt men det var från min läkaren med provsvaren och jag bad Sandra att läsa det eftersom jag tror det inte är så rolig läsning.

Bäste Ronny Forsslöw
Proverna var inte så bra. (Efter dessa ord trodde jag att nu är det kört) Det visar sig att du har ett högt kolesterolvärde och socker som troligen betyder att du har diabetes. För att säkerställa det hela så vill jag gärna ta ett nytt sockerprov på dig.
Så ringer jag dig om två veckor och meddelar dig svar:


Jag fick ett papper med alla provsvaren men jag kan inte se vad dom betyder.
Jag är inte överraskad eftersom jag ser sämre och väger för mycket så var detta väntat men jag mår endå dåligt just nu men en sak är säker nu vet jag hur min fysiska hälsa är så nu kommer jag under November börja träna på friskis och svettis men väntar först på prov svaret angående sockret.

1 kommentar:

Familjen wallin sa...

Allt kommer att bli vi sätter i gång med träning.