onsdag 15 oktober 2008

Dom

Jag leker med döden

Hej

ikväll ringde min läkare och berättade att jag har dåliga blodvärden och blodfetter och att sockret inte var bra utan att jag måste äta två mediciner dagligen i ca ett år ena medicinen är för att lösa upp "blodfetter" så att jag inte får någon propp och det är så illa att om jag inte äter denna medicin så är det 100% att jag får en propp och det kan gå världigt illa för mig,(Man kan död i värsta fall) kommer nu att försöka få så mycket information som jag kan få, imorgon får jag mitt receptet på medicinen, men jag tror att den ena heter

Mer om warana kan du läsa här:Waran http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=4849


Man är faktiskt inte så stödig nu, vad heter nu?

29 Oktober Möte med en diatist
19 November lämna blodprover
26 November träffa min läkare
Årlig kontroller
3 November börja träna på friskis och svettismed Fysisk aktivitet på recept (FaR)
Fysisk aktivitet på recept är som en del av din behandling. En ordination kan både förbygga och behandla sjukdom samt komplettera eller ersätta vissa läkemedel. Aktiviteterna kan du göra på egen hand eller i grupp. Du får förslag på träning som passar just din diagnos och dina intressen.

Förra en hälso blogg så att min läkare och diatist samt psykolog till sist familjen och vänner kan följa min resa tillbaka.
Mer om FYSS kan du läsa här:http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?c=3405

1 kommentar:

Marita sa...

Nu är det ingen lek längre. Waran är en viktig medicin som tas vid samma tid varje dag och för att rätt dos ska ställas in så lämnas blodprover regelbundet typ var 14:e
dag. Nu börjar ditt nya liv. Och det kan bara bli bättre när du lägger av med socker dåliga fetter och vita kolhydrater (som bildar socker i kroppen). Du har allt att vinna på att ändra livstil. Du kommer bli piggare, gladare, smidigare, smalare och öka ditt självförtroende m.m.
Så envis som du är så kommer du att fixa det här med glans. Gå inte ut för hårt bara. Lycka till nu!