fredag 24 oktober 2008

Sepideh Vaziri


Idag skulle Lars, Johan, Robin åkt ur Idol i stället vartLoulou inte vart jag förvånad men jag hade sett att någon avdessa tre killar hade åkt ut idol i kväll.

Specielt skönt är att Sepideh vart klar tycker hon en klarfavorit till Finalen i Globen.
Alla vi kommer från Tensta =)
Sepideh Vaziri
Ålder: 24.
Stjärntecken: Kräfta
Familj: Mamma, pappa och syster.
Civilstånd: Pojkvän.
Bor: I en lägenhet i Tensta.
Uppvuxen i: Tensta, Stockholm
Jag jobbar som/studerar till: Operatör Taxi Stockholm.
Mitt största intresse förutom musik: Dansa salsa och basket.
En person som betytt mycket för min musikaliska utveckling: Min syster.
Mitt första framträdande: Kommer jag inte ihåg.
Varför jag sökte till Idol: Jag har aldrig vågat förut, men nu kände jag att jag var redo.
Den här låten sjöng jag på första Idol-audition: And I’am Telling You.
Varför kommer jag att vinna Idol 2008: För att Sverige kommer tycka om mig som person och som artist.
Ett instrument som jag kan spela: Lite gitarr och piano.
Ett instrument som jag skulle vilja lära mig spela: Gitarr och piano.
Min favorit i Idol-juryn: Hmm… Jag vet inte, men Anders är väldigt rolig. 
Min favorit bland de tidigare Idol-deltagarna: Daniel Lindström/min syster .
Min favoritartist: Just nu: Beyoncé.
Om jag skulle återfödas som en artist skulle jag vara: Beyoncé.
Den här artisten/skådespelaren skulle spela mig i filmen om mitt liv: Jennifer Lopez.
Världens bästa låt: Det finns för många, någon av Michael Jackson kanske.
Den första skiva jag köpte: Mariah Carey
Favoritfilm: Sagan om ringen
En bra bok: Sagan om ringen.
Favoritmat: Mammas mat!
Jag klär mig helst i: Mjukisar
Favoritfärg: Blå och svart
Favoritskämt/historia: Minns inte exakt hur den gick men typ: Det var en gång en svensk, en dansk, en finsk och en kines. De skulle byggat något i skogen. Svensken sa till kinesen ”du fixar the supplies”. Det gick flera timmar och kinesen var borta. Ingen visste var han hade försvunnit. Sen plötsligt hoppar han fram från busken och skriker: SUPPLIES!!
Det finns två typer av människor: Roliga och tråkiga.
Om jag vann en miljon kronor skulle jag: Betala mammas skulder och sen mitt CSN-lån.
Så här ser mitt liv ut om fem år: Det har gått bra med musiken och det går uppåt.
Därför ska svenska folket rösta på mig i höst: För jag vill verkligen det här!
Källa http://www.tv4.se/1.643778/2008/09/25/sepideh_vaziri

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon min älskade man :-)
Jag är glad att du finns i mitt liv för du är en underbar man och fin pappa !
Älskar dig/ Puss din fru

Marita sa...

Det skulle vara bra om dom kunde lära sig att uttala hennes namn korrekt. Jag har 2 Sepideh på jobbet så jag hör hur konstigt det låter.Lite irriterande faktiskt. Men jag följer inte Idol,kollar bara ibland utan planering.