tisdag 21 oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken" Måndagen den 21 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Idag ska jag lansera en ny rubrik som heter:"Framsteg jag har gjort med mitt tvång och socialafobi"för jag känner nu att jag gör framsteg och behöver att in dom i min "jag är bra-boken".

Bra:
1.Att jag gick till dagis och lämnade och hämtade Amanda.
2.Att jag har mått bra idag.
3.Att jag kan laga mat.

Tack:
1.För att jag inte fick panik när jag skulle till dagis.
2.För att jag kan se allt vackert som finns som min fru.
3.För att jag kan höra allt underbara ord min fru säger i mitt öra =)

Hjälp:
1.Att gå till Friskis och svettis och ta första steget.
2.Att gå till Friskis och svettis och ta första steget.
3.Att gå till Friskis och svettis och ta första steget.

Framsteg jag har gjort med mitt tvång och socialafobi:
(1)
Att jag kunde låta bli att diska direkt på morgon utan att jag gjorde annat som varviktigare som att ta det lugnt på morgonen och bara mysa med sonen.
(2)Att jag kunde lämna vårat sov rum ostädat fram tills halv två fast att alla andra rumvara städade.
(3) Att jag vågade gå till Friskis och Svettis och prata med dom angående FYSS och samtidigt göra bortmig med ord och ändå greja samtalet.

Morondagens tanke ord:
Öva idag på att bli bättre på att ta hand om dig själv.

Morgondagens visdomsord:
Väck inte den björn som sover.

Morondagens slang:
Flis = Pengar

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Tonfisk med pastasås
4 portioner
Tillagningstid ca 25 min
Ingredienser
3 dl långkornigt ris
200 g champinjoner, i skivor 1 msk rapsolja
1 burk pastasås (420 g)
1 burk tonfisk (185 g)
2-3 krm salt
svartpeppar
några kvistar persilja eller gräslök
Tillagning
Koka riset anligt anvisning på förpackningen.
Fräs svampen i fettet 3-4 minuter. Blanda ner tomatsås och sönderdelad tonfisk. Hetta upp och smaka av med salt och peppar. Blanda med ris och kryddgrönt.

Dagens roliga historia:
- Goddag, jag skulle vilja ha en slips som matchar min ögonfärg. - Jag är ledsen min herre, men vi har ingenting i blodsprängt för närvarande.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen lägger pussel på bordet, utom Abel, han lägger en kabel.

Farbror Frej
Kikare
Hej alla barn nu blir det barnprogram,
titta nu här vad farbror Frej tar fram:
En liten rostbiff och nu ska ni höra,
vad ni med just en liten rostbiff kan göra:
Rulla den rullerirull och se,
så har vi gjort oss en kikare!

1 kommentar:

KELA sa...

Hoppas ni får det kul imorgon på Friskis och Svettis :) Vi ses imorgon, kram!