söndag 19 oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken" Söndagen den 19 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Var ett tag sedan jag skrev i min "Jag är bra-boken"men det har varit så mycket runt omkring mig somni har kunnat läsa.

Bra:
1.Att jag städade utan att få ångest.
2.Att jag envis.
3.Att jag har mått bra trots att.....

Tack:
1.För att inte FICK ångest över städningen.
2.
3.

Hjälp:
1.Att jag inte tappar humoret.
2.Att jag själv kan ta en latte i centrum.
3.Att klara att vara positiv.

Morondagens tanke ord:
Bäst botemedelet mot "offerkofta" är att skriva tacksamhetslistor.
Vad vill du vara tacksam över i dag.

Morgondagens visdomsord:
Stor i orden, liten på jorden.

Morondagens slang:
Pantad = Dum(skalle)

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Österrikisk bacon och korv
4 Portioner
200 g Bacon
450 g Lunchkorv
2 Gula lökar
1 msk Smör eller margarin; -(till bönorna)
250 g Djupfrysta gröna bönor

Skala och hacka löken, skär korven i skivor. Stek baconet. Ta upp det ur pannan och stek löken i baconfettet, lägg i korven och låt steka med ett par minuter. Koka bönorna enl anvisningarna på paketet. Häll av vattnet, blanda bönor, lök, korv och bacon. Låt allt bli genomvarmt.
Serveras med potatismos eller ris.

Dagens roliga historia:
- Varför ramlar de där ungarna hela tiden? - De är ju trillingar!

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen sprider könsjukdomar, utom Amanda som sprider propaganda

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram: Två stycken pennor och nu ska ni höra, vad man med två stycken pennor kan göra: Stick dom i näsan och trickelitran, sen kan ni rita en autobahn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar dig goding :-)
Var rädd om dig för det finns bara en av dig !