onsdag 8 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Onsdagen den 8 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag åkt till min läkare trots att jag är sjuk.
2.Att jag är en god lyssnar.
3.Att jag är en bra familjefar.

Tack:
1.För att jag inte fick ångest när jag åkte tunnelbana idag,hur mycket folk som helst.
2.För att jag inte ha varit deppig idag.
3.För att jag kunde låta bli att äta på naglarna.

Hjälp:
1.Att gå och ta blodprover MÅSTE GÖRA DET I MORGON.
2.Att äta lunch ute TRÄNING.
3.Att få vara glad.

Morondagens tanke ord:
Erbjuda någon hjälp idag.

Morgondagens visdomsord:
Hoppet är det sista som lämnar människan.

Morondagens slang:
Trick = Spårvagn/Tunnebana

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Tomat- och korvsoppa
Ingredienser
4 port
200 g falukorv
1 dl makaroner
1 liter Kelda soppa Tender Tomato
Gör så här
Koka makaronerna. Skär korven i små bitar. Värm korv och soppa i en kastrull. Lägg makaronerna i soppan.

Kryddtips! Lägg i en klick Arla Köket lätt crème fraiche paprika & chili.

Dagens roliga historia:
- Det var en rolig liten båt!
- Ja, jag tror den driver med oss!

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen lagar mat, utom Ulla som på matvinet tulla.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram. Titta nu här vad Farbror Frej tar fram: En bit lakrits och nu ska ni höra vad man så enkelt med lakrits Sätt den på läppen och krullerikrach, så har vi gort oss en Hitlermustach!

Inga kommentarer: