torsdag 9 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Torsdag den 9 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag var och lämnade blodprover.
2.Att har skrivit i Skattningsskalor.
3.Att jag vart klar med min uppgift photoshop.

Tack:
1.För att jag inte fick panikångest när jag var hos provtagningen.
2.För att jag kunde sitta och ta en fika utan att få panikångest.
3.För att jag för vara gift med min underbara fru.

Hjälp:
1.Mig att åka till min läkare och lämna in skattningsskalorna.
2.Mig att börja med min frontpage läxa.
3.Mig att få vara på ett topp humör.

Morondagens tanke ord:
Öva dig på att stå upp för dig själv och det du tror på.oavsett vad
människor i din omgivning tycker.

Morgondagens visdomsord:
Ju fler kockar, desto sämre soppa.

Morondagens slang:
Balla ur = Bryta samman

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Köttfärsrätt med ananas

4 Portioner
400 g Köttfärs
1/2 dl Ströbröd
1 1/2 dl Mjölk; 3%
1 Ägg
1 Gul lök; finhackad
1 dl Jordnötter; hackade
1 tsk Osötad senap
1 tsk Salt 1 Krm svartpeppar
1 cn Ananasringar; ca 400 g per -burk
2 dl Ost; riven, lagrad, tex -prästost

Sås
1 1/2 dl Vispgrädde
1/2 dl Ananasspad 1 msk Soja
2 tsk Osötad senap
Låt ströbrödet svälla i mjölken ca 10 minuter. Lägg i färsen. Rör sedan ner ägg, lök, nötter,
senap, salt och peppar. Blanda väl. Forma till två biffar per portion. Lägg dem i en smord ugnssäker form. Lägg en ananasring på varje biff. Strö över osten. Stek i ugn vid 225°, ca 10 minuter. Blanda ingredienserna till såsen. Häll den över biffarna. Stek ytterligare 10 minuter. Servera med kokt potatis och en sallad.

Dagens roliga historia:
- Du är lik han den där gröna på TV.
- Vem, menar du Hulken? - Nej, Kermit.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen åker skateboard, utom Anders, han åker åt fanders.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram: Spikar och
knappar och nu ska ni höra, vad man med spikar och knappar kan göra: Spiken i knappen och
knappeliknass, så har vi gjort oss en möbeltass!

1 kommentar:

Maria sa...

Jag är glad över att vara bgift med dig, min underbara man :-)