tisdag 7 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Tisdagen den 7 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag inte mår sämre trots ont i halsen samt huvud.
2.Att orkade vara vaken i kväll.
3.Att jag var envis idag.

Tack:
1.För att jag får skratta så ofta.
2.För att jag få vara med mina barn och se dom utvecklas.
3.Föratt jag har humor.

Hjälp:
1.Att gå och ta blodprover.
2.Att åka tunnelbana till min läkare.
3.Att få vara glad.

Morondagens tanke ord:
Sanningen om livets mening måste var och en utforska påegen hand.

Morgondagens visdomsord:
Var dag har nog av sin plåga.

Morondagens slang:
Bagis = krona

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Pasta på djävulsvis
4 port
3 msk olivolja
1 gul lök, hackad
2 vitlöksklyftor, hackade
1 röd chilipepparfrukt
6 stora röda paprikor, urkärnade och grovt hackade
3 mogna tomater, hackade
salt och svartpeppar
cayennepeppar efter smak
Värm oljan och stek försiktigt lök och vitlök tills de börjar ta färg. Tillsätt då pepparfrukten, paprikorna och tomaterna.Sjud tills grönsakerna har blivit mjuka, ta bort pepparfrukten och passera blandningen.Smaka av och tillsätt eventuellt lite cayennepeppar. Rör ner såsen i den nykokta pastan och servera omedelbart.

Dagens roliga historia:
- Tror du att TV:n kan ersätta tidningen?
- Aldrig! Hur ska man kunna jaga flugor med TV:n?

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen leker skyttegrav, utom Vera, som inte leker mera.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram: Två stycken strumpor och nu skall ni höra, vad man med två stycken strumpor kan göra: Trä dom på handen och durrelidarr, så har vi gjort ett par boxhandskar!

Inga kommentarer: