lördag 4 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Söndagen den 5 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag är påhittig.
2.Att jag är redig.
3.Att jag är mysig.
Tack:
1.För att jag inte stannade kvar och förpestade min omgivning.
2.För att jag är bra på organisera.
3.För att jag kan ge så mycket av mig själv.
Hjälp:
1.Att vara på ett bra humor.
2.Att möblera om och ändra still i vardagsrummet.
3.Att vara på ett bra humor.

Morondagens tanke ord:
Den bästa garantin för ett långt och lyckligt förhållande är att vårda nuet.

Morgondagens visdomsord:
Alla sätt är bra utom de dåliga.

Morondagens slang:
Kepa = keps

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Gratinerad falukorv med grönsaker
2 portioner

Tillagningstid min

Ingredienser
0,6 kg falukorv
1 st grön paprika
1 st röd paprika
1 st gul paprika
200 g morötter
300 g zucchini
1 st gul lök(ar)
2 msk matolja
0,5 dl sweet chilisås
2 msk soja
efter smak salt
1,5 dl ost
efter smak potatismos

Gör så här
Rensa och skär paprikan i bitar. Skala morötterna och skiva dem.Skiva lök och zucchini. Värm ugnen till 225 grader.Hetta upp oljan i en stor panna och fräs grönsakerna i 4-5 minuter, smaksätt med sweet chili, soja och salt. Lägg dem i en ugnsfast form.Skiva korven och bryn den på båda sidor.Lägg den ovanpå grönsakerna och strö osten över. Sätt in i ugnen i ca 15 minuter. Servera med potatismos.

Dagens roliga historia:
- Hur kan du veta att gäddan du missade vägde 10 kg?
- Det kom en våg just då.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen är populära, utom Ester, som inte får gå på några fester.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram: Två stycken pennor och nu ska ni höra, vad man med två stycken pennor kan göra: Stick dom i näsan och trickelitran, sen kan ni rita en autobahn!

Inga kommentarer: