onsdag 1 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Onsdagen den 1 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag vet vad jag vill.
2.Att jag står för det jag tycker.
3.Att jag inte är död utan för leva.
Tack:
1.För att jag inte måde dåligt när vi var på ICA Maxi.
2.För att jag kunde kontrollera sitvationen.
3.För att jag är lugn när det hettar till.
Hjälp:
1.Att gå och ta mina blodprover.
2.Att jag inte hetsar upp mig.
3.Att jag kan ta en lunch med min fru i centrum.

Morondagens tanke ord:
Det är fiffigt att hitta glädje i det tråkiga som måste göras.

Morgondagens visdomsord:
Av skadan blir man vis.

Morondagens slang:
Java = Kaffe

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Skink- och äppelpaj
Ingredienser
16 st Pajdeg:
75 g smör
2 1/2 dl vetemjöl
3/4 dl Kesella lätt
Fyllning:1-2 äpplen
100 g rökt skinka
3 ägg
2 dl vispgrädde
1 dl mjölk
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 dl Arla Köket riven ost gratäng
Gör så här
Pajdeg:
Hacka samman smör och mjöl till en grynig massa.
Tillsätt Kesella och arbeta snabbt ihop till en deg.
Tryck ut degen i små engångsfolieformar. Låt vila i kylen ca 30 min. Sätt ugnen på 225 grader. Fyllning:
Skala och kärna ur äpplena. Hacka äpple och skinka. Vispa ihop ägg, grädde, mjölk, salt, peppar och ost. Fördela äpple och skinka i pajskalen. Häll över äggstanningen.Grädda pajerna i mitten av ugnen ca 15 min. Du kan också göra en stor paj. Förgrädda då pajskalet i 200 grader 10 min. Häll fyllningen i skalet och grädda i nede delen av ugnen vid 200 grader ca 30 min.



Dagens roliga historia:
- Tänk vilken frihet det är att orientera.- Det är väl ingen frihet, kontroller överallt.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen går i julottan, utom Matt som är besatt.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram: En liten rostbiff och nu ska ni höra, vad ni med just en liten rostbiff kan göra: Rulla den rullerirull och se, så har vi gjort oss en kikare!

Inga kommentarer: