fredag 3 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Fredagen den 3 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag och min fru åkte till Kungens kurva.
2.Att jag var lugn under hela dagen.(Kungens kurva).
3.Att jag var och byte en vara hos kjell & K.
Tack:
1.För att jag inte fick panik idag när jag var ute bland människor.
2.För att jag är en bra make.
3.För att jag har fått chansen att få älska människor.
Hjälp:
1.Att vara på ett bra humor.
2.Att möblera om och ändra still i vardagsrummet.
3.Att vara på ett bra humor.

Morondagens tanke ord:
För varje minut som vi är argaförlorar vi 60 sekunder av lycka.

Morgondagens visdomsord:
Gräset är alltid grönare på andra sidan.

Morondagens slang:
Tjåla = Stjäla

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Korv Stroganoff på Forsslöws vis

2 Portioner
200 g Falukorv
2 dl Vispgrädde
1/2 dl Ketchup, tomatpure el likn
2 md Paprikor
2 md Lökar
1/2 msk Fransk senap Peppar

Skär falukorven i strimlor eller tärningar. Gör detsamma med löken, och stek dem. Häll på grädde, ketchup el tomatpure och fransk senap, rör om och låt puttra ihop ett tag. Peppra efter smak. Strimla paprikorna i ganska stora bitar (1*3 cm ungefär) och låt dem ligga med på slutet, någon minut så att de inte förlorar sin spänst. Servera med ris.
Det går bra att använda vanlig mjöl/mjölkredning om man vill, det blir ju nyttigare och billigare, men är svårare om man är ovan vid redningar.

Dagens roliga historia:
- Hur lång tid tar det att promenera till hållplatsen?
- Det vet jag inte. Jag får alltid springa.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen har gaser i magen, utom Manon som fylld med helium stiger som en ballong.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram: Ett helt vanlig fickludd och nu ska ni höra, vad man med helt vanligt fickludd kan göra: Krama det hårt och busselibus, så har vi gjort oss en stor pris snus!

Inga kommentarer: