måndag 1 september 2008

"Jag är bra-boken" Måndag den 1 Sebtember

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag är Gästvänlig.
2.Att jag Osjälvisk.
3.Att jag Hjälpsam.

Tack:
1.För att jag har börjat att promenera med stegräknare.
2.För allt jag har fått vara med om.
3.För att mina vänner inte dömer mig.

Hjälp:
1.Mig att känna mig motiverad att gå på en promenad.
2.Mig att ringa till barnläkaren angående Amanda.
3.Mig att veta vad jag vill.

Morondagens tanke ord:
Syfte med livet är ett liv med syfte.

Morgondagens visdomsord:
Det största hindret mot din framgång är att du inte tillåter dig att misslyckas

Morondagens slang:
Foderlucka = Mun

Dagens Motion:
Promenad 15108 steg16.1 Km

Morondagens middags tips:
Spätta bonjour

4 portioner Tillagningstid min
Ingredienser
400 gr spättafiléer
1 liten burk Crème Bonjour ost
½ knippa gräslök
½ tsk salt
½ tsk krossad rosépeppar
2-3 msk ströbröd
1 msk margarin

Tillagning

Tina fisken.
Klipp eller hacka gräslöken och rör samman med osten. Om fyllningen blir tjock kan man tillsätta lite mjölk. Fördela fyllningen över fisken. Vik ihop till börsar. Fäst med tandpetare. Blanda salt, rosépeppar och ströbröd på en tallrik. Vänd fisken i detta. Smält lite matfett i en panna. Stek fiskbörsarna på båda sidor på svag värme. Servera med kokt broccoli, potatis och citron.

Inga kommentarer: