tisdag 9 september 2008

"Jag är bra-boken" Tisdagen den 9 Sebtember

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag har en klar målsättning med mitt liv.
2.Att jag kan hjälpa min fru med Photoshop ;-)
3.Att jag våga släppa lite på mina krav och regler.

Tack:
1.För att jag inte vart arg utan jag tog beslutet med ett lugn.
2.För att jag inte är kronisk sjuk.
3.För att jag kunde åka tunnelbana utan att få panik när en tiggare bad om en tia.

Hjälp:
1.Mig att gå till husläkaren.
2.Att ringa upp Söderlogopederna.
3.Att inte äta godis.

Morondagens tanke ord:
Vi har makten att välja våra tankar.

Morgondagens visdomsord:
Det är framtiden jag är intresserad av - eftersom att jag kommer tillbringa resten av mitt liv där.

Morondagens slang:
Batting = Barn

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:

Fisk i senapsgrädde
4 portioner Tillagningstid min
Ingredienser
5-6 hg fiskfilé
2-3 msk finhackad lök
salt, vitpeppar
2 msk ströbröd
2-3 msk smör
4 msk torrt vitt vin (el. citron vatten)
1 dl vispgrädde
1 rågad tsk senap, fransk osötad - helst med dragonsmak

Tillagning
Smörj en form och bottna den med finhackad lök Salta och peppra filéerna på båda sidor och lägg fisken i formen Strö över ströbrödet och klicka på lite smör el. margarin Häll vinet vid sidan av fisken, ytan får inte bli våt Grädda i ugn i 15- 20 min.Vispa grädden och blanda den varsamt med senapen Ta formen ur ugnen och bred snabbt ut senapsgrädden över fisken Grädda på högsta effekt tills ytan fått färg Servera med nykokt potatis ev. pressad.

Dagens roliga historia:
- Vad gör du i skåpet Per?
- Jag leker periskåp.

Inga kommentarer: