fredag 26 september 2008

"Jag är bra-boken" Fredagen den 26 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag inte somnade i eftermiddagen trots att jag gick och la mig klockan 04:00.
2.Att jag gick ut med min fru och handlade.
3.Att jag vågade gå fram till en av Marias vänner och prata med henne trots att inte Mariavar med.

Tack:
1.För att jag inte fick panik ångest när jag skulle prata med en av Marias vänner samt enav Amandas kompisars Mamma.
2.För att jag har börjat baka sockerkaka nästan varje dag.
3.För att jag har min underbara fru med min sida.

Hjälp:
1.Att jag kan handla på ICA Maxi fast det är mycket folk som tittar.
2.Att jag blir klart med Photoshop läxan.
3.Att jag har ork att flytta om i vardagsrummet.

Morondagens tanke ord:
Öva på att ge en komplimang och när du får en, säg tack.Vem kan du ge en komplimang idag?
Morgondagens visdomsord:Skadeglädjen är den enda sanna glädjen.

Morondagens slang:
Pluska = Plånbok

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km

Sammanlagd denna
vecka
0 steg
0 Km
Morondagens middags tips:

Mexikanska tacos
4 portioner, Tillagningstid min
Ingredienser
400 gr köttfärs
1 stor gul lök
2 st vitlöksklyftor
1 st röd paprika
1 st grön paprika
3 msk tomatpuré
1 - 2 tsk sambal oelek
2 msk chilisås
½ buljongtärning av kött
2 tsk basilika
1 krm svartpeppar
ca 2 l vatten

Tillagning
Smör eller margarin till stekning Börja med att skala och finhacka löken.
Tvätta och kärna ur och strimla paprikan. Bryn sedan köttfärsen i smör i en stekpanna.
Tillsätt löken och låt färsen få lite färg. Tillsätt sedan paprikastrimmlorna, tomatpurén, chilisås, buljongtärningen, vatten och kryddorna.
Koka på svag värme under lock i ca 7- 10 minuter.Smaksätt sedan med sambal oelek
(tänk på att sambal oelek är väldigt stark).Serveras tex med tacoskal, gräddfil, lök, avokado och isbergssallad.

Dagens roliga historia:
- Pappa, måste man tänka när man kör bil?
- Javisst, min lille vän, det måste man. - Är det därför du kör så långsamt.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen dricker te, utom Affe som pimplar kaffe

Farbror Frej:
Hej alla barn nu är det barnprogram, titta nu här vad farbror frej tar fram: En liten rulle och nu ska ni höra, vad man med en liten rulle kan göra: Sätt den i rumpan och tuta och kör, så har vi gjort oss ett avgasrör!

Inga kommentarer: