lördag 13 september 2008

"Jag är bra-boken" Lördag den 13 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag åkte till museumet.
2.Att jag mådde bra att vara ute bland människor.
3.Att jag kan hjälpa svärfar.

Tack:
1.För att jag inte fick panikångest idag.
2.För att jag kunde släppa min städångest för några timmar.
3.För att jag kunde möte några blickar och tänka, men kolla du.

Hjälp:
1.Att börja med mina läxor, måste börja nu.
2.Att ta en promenad.
3.Att vara lugn och avspänd.

Morondagens tanke ord:
Alla människor vi möter har någonting att lära oss-om vi vill det.

Morgondagens visdomsord:
Det är lättare att acceptera att man själv är som man är - än att andra är det.

Morondagens slang:
Tiger = Hustru

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:

Fisk i senapsgrädde

4 portioner Tillagningstid min
Ingredienser
5-6 hg fiskfilé
2-3 msk finhackad lök
salt, vitpeppar
2 msk ströbröd
2-3 msk smör
4 msk torrt vitt vin (el. citron vatten)
1 dl vispgrädde
1 rågad tsk senap, fransk osötad - helst med dragonsmak

Tillagning
Smörj en form och bottna den med finhackad lökSalta och peppra filéerna på båda sidor och lägg fisken i formen Strö över ströbrödet och
klicka på lite smör el. margarin Häll vinet vid sidan av fisken, ytan får inte bli våt Grädda i
ugn i 15- 20 min.
Vispa grädden och blanda den varsamt med senapen Ta formen ur ugnen och bred snabbt ut
senapsgrädden över fisken Grädda på högsta effekt tills ytan fått färg Servera med nykokt potatis ev. pressad.

Dagens roliga historia:
- Jag svalde en glödlampa.
- Så hemskt! Vad hände?
- Lös i magen.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen dricker te, utom Affe som pimplar kaffe

Inga kommentarer: