lördag 20 september 2008

"Jag är bra-boken" Lördagen den 20 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag börjar bli klar med den nya sajten.
2.Att jag är en en underbar pedagog.
3.Att jag är född ensvis.

Tack:
1.För att jag inte fick panik i centrum idag, när det var så packatmed folk.
2.För jag får uppleva kärleken.
3.För att jag inte fick spader när jag såg Jonas.

Hjälp:
1.Att inte få städångest.
2.Att bli klar med en websida.
3.Att klara av att handla.

Morondagens tanke ord:
Flykt är ett enklare val än förändring. Våga se vem du är och
anta utmaningenatt bli den du vill vara

Morgondagens visdomsord:
Som man bäddar får man ligga.

Morondagens slang:
Limpsax = Mun

Dagens Motion:
Noll
Sammanlagd denna
Noll

Morondagens middags tips:

Flygande Jakob (Eller flygande Sandra)
Kyckling, bananer i en oslagbar kombination.
Ingredienser 4 portioner
Tillagningstid
3 dl Kelda mellangrädde
1 dl chilisås
1 dl jordnötter
1 st grillad kyckling
2 st banan

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Ta bort skinn och ben från kycklingen. Skär kycklingköttet i mindre bitar. Skala och dela bananerna på längden. Lägg kycklingköttet i en ugnssäker form. Lägg bananerna ovanpå. Vispa grädden. Rör ihop grädde och chilisås och bred det över. Grädda i nedre delen av ugnen i 20 min. Tag ut kycklingen och strö över jordnötterna.
Servera med kokt ris och sallad.

Dagens roliga historia:
- Det var en rolig liten båt!
- Ja, jag tror den driver med oss!

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen åker skateboard, utom Anders, han åker åt fanders.

2 kommentarer:

Maria sa...

Du är väldigt duktig på att lära ut älskling..
Vilket bra visdomsord !
Kämpa på älskling..
Sov gott, puss och kram din fru

Ronny Forsslöw sa...

Tack för dom härliga orden, Älskar dig.