söndag 28 september 2008

"Jag är bra-boken" Söndagen den 28 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag är nyfiken.
2.Att jag är barnkär.
3.Att jag är pedagogisk.

Tack:
1.Att jag vart klar med hemsidan.
2.För att jag har någonstans att bo.
3.för min hälsa.

Hjälp:
1.Mig att klara av måndagen.
2.Mig att kunna gå till lekparken med Viktor.
3.Mig börja med Frontpage sidan.

Morondagens tanke ord:
Om du har människor i ditt liv som du inte mår bra av har duansvaret att se till att relationen förändras eller avslutas.

Morgondagens visdomsord:
Var dag har nog av sin plåga.

Morondagens slang:
Slang = Varmkorv

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km
Morondagens middags tips:

Kycklingstroganoff
4 portioner

Ingredienser
kycklingfilé 4 st
gul lök 1
smör
chilisås 4 msk
tomatpuré 2 msk
vetemjöl 1 msk
mjölk 2 dl
grädde 1/2 dl

Tillagning
1. Strimla köttet. Finhacka löken. Bryn kött och lök i en stekgryta. Salta och peppra.

2. Rör ner chilisås, tomatpuré och vetemjöl. Späd med mjölk och låt koka 3-5 min. Runda av smaken med grädde. Smaka av med salt och peppar.

Om tomatsmaken känns för vass, rör ner en nypa socker.

Servera kokt potatis till och en fräsch sallad.

Dagens roliga historia:
- Vad är det med tårtan? Den rör ju på sig?
- Det är rulltårta.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen undviker stupet, utom Anna, För hon kunde inte stanna.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram, titta nu här vad farbror Frej tar fram:En tråd och en trasa och nu ska ni höra,vad vi med sådana saker kan göra: Trasan ska fästas och muffelimynt, så har vi gjort oss ett julgranspynt!

Inga kommentarer: