torsdag 18 september 2008

"Jag är bra-boken" Torsdagen den 18 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag sa att jag inte ville åka.
2.Att jag äntligen börjde med datorerna.
3.Att jag är en bra vän.

Tack:
1.För att jag inte gick upp i atomer när jag såg husdjuren.
2.För att jag tog tag i bonussonens rum
3.För att jag för uppleva att leva.

Hjälp:
1.Att åka hämta reflexerna i Solna.
2.Att orka vara uppe.
3.Att handla på ica maxi.

Morondagens tanke ord:
Flykt är ett enklare val än förändring. Våga se vem duär och anta
utmaningen att bli den du vill vara.

Morgondagens visdomsord:
Det finns dagar som är som trappor, man måste välja om man ska gå upp eller ner.

Morondagens slang:
Våffla = Hand

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:

Örtpanerad fiskfilé
Antal/Portioner 1Temperatur 200°

Ingredienser Points
1 torsfilé á 150 g
½ msk dill
½ msk persilja
½ msk gräslök
1 dl fiskbuljong
kokt potatis, valfri mängd

Grönsaksfräs:
1 bit purjolök
1 röd paprika
1 dl gröna ärter
1 dl majs
1 tsk olja

sås:
5 msk fraiche (Max 5%)
2 msk klippt gräslök

Gör så här:
Blanda samma örterna och vänd fisken i det. Lägg i en ugnssäker form och slå på fiskbuljongen. Täck med folie.
Sätt in i ugn 200° ca 10 min.
Strimla purjo, tärna paprika och fräs i olja tillsammans med ärter och majs.
Servera fisken med kokt potatis, grönsaksfräs och sås.

Dagens roliga historia:
- Pappa, kan du knyta mina skor? - Kan inte mamma göra det? - Nej, du har mycket bättre knytnävar.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen är populära, utom Ester, som inte får gå på några fester.

Inga kommentarer: