torsdag 11 september 2008

Jag är bra-boken" Torsdagen den 11 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag har gjort i vårat datarum.
2.Att jag äntligen har skrivit ut mina läxor.
3.Att jag är envis.

Tack:
1.För att jag får chansen att andas, inte alla för det.
2.För att jag har trevligt när jag är med mig själv
3.För att jag har datorer :-)

Hjälp:
1.Mig att få bort gamla datorena i jockes rum.
2.Mig att veta vad jag vill.
3.Mig att orka gå upp ur sängen.

Morondagens tanke ord:
Det är dumt att gå på samma begravning två gånger. Mycket av det vi oroar oss för händer aldrig, och om det gör det klarar vi ofta av det bättre än vi hade trott

Morgondagens visdomsord:
Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten.

Morondagens slang:
Fjälla = Flicka, flickvän

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:

Pytt i panna med korv och äpple
1 Portion
2 Potatisar, kokta
1 Äpple
1 Frukostkorv
Margarin
1/2 tsk Curry
Skär potatis och äpple i små tärningar. Skär korven i skivor. Bryn korvskivorna i margarin i en
stekpanna. Ta upp skivorna fräs Curryn i stekpannan med lite margarin. lägg i och bryn potatis
och äpple. Blanda sedan i korven och smaka av med salt. Servera gärna med sallad.

Dagens roliga historia:
- Vad är det med tårtan? Den rör ju på sig?
- Det är rulltårta.

Inga kommentarer: