måndag 29 september 2008

"Jag är bra-boken" Måndagen den 29 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag gick till lekparken idag med Viktor.
2.Att jag vart klar med mina projekt och kan börja med nya.
3.Att jag gick til bibloteket med Amanda & Viktor.

Tack:
1.För att jag inte fick panik när jag var ute.
2.För att denna måndag vart kanon måndag.
3.För att jag är en underbar person.

Hjälp:

1.Att orka gå upp.
2.Att gå till läkaren och be om att få göra en helkropps kontroll.
3.Att inte bli irriterad över något.

Morondagens tanke ord:
När en person är lycklig är det oftast någon annan som är orsaken.Vem vill du göra lycklig idag?

Morgondagens visdomsord:
Man saknar inte kon, förrän båset är tomt.

Morondagens slang:
Myra = Smörgås

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:

Tonfiskpasta Indienne
4 Portioner
4 tsk Olivolja
1 Purjolök
1 Syrligt äpple
300 g Tonfisk; avrunnen
1 tsk Het curry
1/2 tsk Chilipulver
2 tsk Fransk senap 1 msk Vetemjöl
4 msk Matlagningsgrädde
2 dl Lättmjölk
90 g Mager ost; riven Salt Peppar Timjan; eller Basilika
12 dl Kokt pasta

Dagens roliga historia:
Fakiren är på promenad med sin son. Plötsligt råkar pojken trampa på en spik.
Pappan blir arg och fräser: - Det är konstigt med dig att du alltid ska tänka på nöjen.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen håller sig på mattan, utom Asta för henne måste man i hundgården rasta

Farbror Frej
Hej alla barn nu är det barnprogram, titta nu här vad farbror frej tar fram:En liten rulle och nu ska ni höra, vad man med en liten rulle kan göra: Sätt den i rumpan och tuta och kör, så har vi gjort oss ett avgasrör!

Inga kommentarer: