fredag 12 september 2008

Jag är bra-boken" Fredagen den 12 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag är så Kreativ.
2.Att jag är en bra pappa.
3.Att jag är gästvänlig.

Tack:
1.Att jag orkade håla ett högt tempo idag.
2.Att jag har börjat med mina datorer.
3.Att jag är busig.

Hjälp:
1.Att åka tunnelebana.
2.Att besöka leksakmuseum.
3.Att vara lugn och avspänd.

Morondagens tanke ord:
Alla människor ler på samma språk.

Morgondagens visdomsord:
Friskt vågat hälften vunnet.

Morondagens slang:
Tryna i bingen = Sova

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:

Enchiladas med köttfärs
4 Portioner,Tillagningstid: Max 20 min
Ingredienser
400 g köttfärs
1 msk olja
1 gul lök
1 msk tomatpuré
1 burk salsasås mexikansk typ 230 g
4 tortillabröd
2 dl riven ost
tomater
lök

Tillagning
Fräs köttfärsen i olja. Skala och hacka lök och låt den fräsa med några minuter. Tillsätt tomatpuré och salsasås. Låt koka ihop något. Värm tortillabröden enligt förpackningens anvisning. Fördela köttfärsröran i bröden. Rulla ihop och lägg i en lätt smord ugnssäker form. Strö över riven ost. Gratinera i 225°C, ca 5 minuter. Servera med tomat- och löksallad.

Dagens roliga historia:
Pappa frågar sin dotter:
- Ser du bra med dina nya glasögon?
- Visst, mamma!

Inga kommentarer: