tisdag 23 september 2008

"Jag är bra-boken" Tisdag den 23 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:

1.Att jag har haft det bra med Viktor.
2.Att gick och hämta Amanda från dagis trots min ångest.
3.Att jag är så härlig person.

Tack:
1.För att jag inte fick ångest attack när jag lämnar och hämtar Amanda.
2.För att jag för möjligheten att få så mycket tid med mina barn (Små).
3.För att jag har lärt mig att aldrig ge upp utan väntar en stund och sedan gör ett nytt försökt.

Hjälp:
1.Att åka tunnelbana till min läkare.
2.Att hämta reflexer i Solna.
3.Att orka åka till jobbet.

Morondagens tanke ord:
Ett ärligt, öppet hjärta når altid längst.

Morgondagens visdomsord:
Ett gott samvete är bästa huvudkudden.

Morondagens slang:
Blarig = Berusad

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Biff stroganoff
2 Portioner
1 ml Gul lök
100 g Champinjoner
160 g Benfritt nötkött; tex innan- -lår eller fransyska
1 tsk Bordsmargarin
1/2 tsk Salt
1 Krm svartpeppar
1 Krm paprikapulver
2 msk Tomatpuré
4 msk Creme fraiche

Om man vill ha mer av köttet i stroganoffen kan mängden ökas från 80 g till 120 g ostekt kött per portion.

Skala och hacka eller skiva löken. Skölj och skiva champinjonerna. Skär köttet i centimetertjocka strimlor. Fräs lök och chapinjoner i margarinet i en tefalpanna på medelstark värme tills vätskan från svampen har kokat bort och lök och svamp har fått fin färg. För lök och svamp åt sidan i pannan. Lägg i köttet och bryn på medelstark värme. Rör om då och då. Blanda köttet med lök och svamp. Salta och krydda och rör i tomatpuré och creme fraiche. Låt altsammans koka upp. Smaksätt mer om det behövs. Servera gärna med kokt ris (1 1/2 dl per portion) och kokta grönsaker eller råkostsallad.

Dagens roliga historia:
- Hovmästaren det ligger en hörapparat i min soppa.
- Va!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen dricker sprit, utom Dave, som dricker after shave.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram. Titta nu här vad Farbror Frej tar fram: En tub med tandkräm och nu ska ni höra vad man så enkelt med tandkräm kan göra: Spritsa på hakan ock klickeriklägg, så har vi gort oss ett tomteskägg!

Inga kommentarer: