onsdag 24 september 2008

En dag med mycket känslor

Idag Onsdagen den 24 September är en dag fyllt med känslor, ångest, tårar.
Min dag skulle börja klockan 09:00 med ett läkar besök men det vart framflyttat tills klockan 15:00 så vi lämnande Amanda vid nio tiden och åkte till Solna.

Där vi skulle hämta 25 st reflexer som jag har fått till Amandas avdelning, nu har jag 25 reflex västar samt 25 arm reflexer totalt kommer varje barn få 3 reflexer av ett värde 270:-
Sedan åkte vi till Tensta till mina rötter (Familjen)

Dagens första ångest, Vi tittade upp där min Mamma,Farmor,Svärmor bodde men inge morsa där det var nedragna persienner och en j.. parabol, Detta var tufft för oss båda vi fortsatt


Och tittade upp där vi hade bott samma där nedragna persienner vi gick runt

Tillframsidan och såg också en j.. parabol, minnerna vart starka och jobbiga, där satt vi och fikade åt ja mycket till sist tittade vi på

Gården vid detta tillfälle var jag så ledsen och ångesten bara vart värre, så vi gick till min arbetsplats enk skolan, och möte bodde elever som kom fram och hälsade samt personal som också vart glada över att se oss samt träffa Viktor, Anki och Viktor fick träffa lillen också samt fick vi ett erbjudande att para i hopp Viktor med Pavinas dotter :-) Pavlina tyckte om Viktor ögon, några av mina favorit arbetskamrater (Not) har slutat men tuvärr känndes det inte bra att vara i lokalerna mycket känslor kom fram så vi gick efter timme och åkte till Spånga kyrka.

Och lag en blomma vid minneslunden där både Farmor och Farfar "ligger" dom fick äntligen träffa Viktor, detta var ovärkligt.



Viktor satt genast ned och pratade med dom, tårarna var inte långt borta för oss.


Viktor vill titta på blommorna som vi hade med oss, dom till vänster, vi kunde inte vara där så länge utan vi gick bort till bilen och åkte ned till Spånga Torg för att göra något trevligt innan vi åkte hem.


Vi beställde en varsin SPÅNGA MACKA, pizza bröd med grönsaker ost och skinka med dressing, detta är en FAVORIT i vår familj eller hur Sandra :-)

Viktor fick smaka och han sa mmmmmmm sedan åkte vi hem till Farsta, denna macka finns också i Farsta Strand heter då FARSTA MACKAN tipse från Sandra.
Klockan tre var jag hos min läkare som berättade att hon var mycket nöjd över mitt arbete och engagemang angående mitt hemma arbete och med min "jag-bra-boken" Hon berättade i Oktober skall dom ta upp om jag skall få börja hos terapienheten dvs arbeta enskilt alltså inte i grupp och det är bra sedan sa hon att jag har lite av varje som i sin tur gör deras arbete lite svårare men i januari skall vi träffa försäkringskassan och arbetsgivaren för att inleda mitt arbetsträning, var ett mycket bra möte.
En dag som har varit väldigt jobbigt för mig och tårarna bara rinner för jag saknar min mamma och är arg på henne att hon inte finns med oss längre men är övertygad att hon och farsan har det bra i Nangijala. (Bröderna lejonhjärta)
JAG ÄR STOLT ÖVER MIG SJÄLV ATT JAG GJORDE DETTA.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan och orkar inte ens skriva hur det känns att någon/några andra bor i farmors lägenhet (vilket jag fortfarande ser det som) känns iallafall synd att jag jobbade och inte kunde följa med er idag! Jag vet att mackan smakade så jag är lite avundsjuk :) haha! Kram

Ronny Forsslöw sa...

Det förstår jag tuvär fick vi se vilka som bodde där och det var inget roligt, dom klampar in på farmors revir, Jag tycker att du skall åka ditt med sällskap, jag träffade Faramin på när vi åt spånga mackan Hon hälsar och berättade att hon väntar sitt andra barn :-)
Du kan alltid bjuda din far på FARSTA MACKA någon gång.

Anonym sa...

Till min älskling !
du är mannen i mitt liv och har så varit i 7 år nu, det har jag känt i mitt hjärta från det vi träffades. Trots mycket motgångar och jobbiga upplevelser så har vi kommit så här långt och står vid varandras sidor. Helt klart så är kärleken drivkraften för mig och det är genom kärleken som jag får min energi, kärleken till dig och barnen. Ni är viktigast i mitt liv..Jag är stolt över att du kommit så här långt i din rehabilitering och jag stöttar dig hela vägen. Vill att du ska komma tillbaks och kunna njuta av livet..
Vill uppleva mycket tillsammans med dig, känns inte som att vi fått börja leva tillsammans på nåt vis ännu men vår tid kommer...
Jag älskar dig !
Var rädd om dig för det finns bara en av dig !

Anonym sa...

Förstår att det har varit en jobbig dag för dig.Har själv tänkt att åka till minneslunden många gånger.

Familjen wallin sa...

Fan va bra gjort kompis.

Förstår att de var jobbigt.

Fint skrivet Maria

Vi hörs