söndag 21 september 2008

"Jag är bra-boken" Söndag den 21 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag är kunnig.
2.Att jag är redig.
3.Att jag är seriös

Tack:
1.För att jag gör så goda pastasåser.
2.För att jag har min dator som jag kan arbeta med.
3.För att jag lär mig nya saker.

Hjälp:
1.Mig att gå och lämna Amanda på dagis.
2.Mig att jag gör något ute med Viktor kankse går till lekparken, fast attdet finns andra föräldrar som tittar på oss.
3.mig att få vara lugn utan all ångest.
4. Ringa ntf/stockholm,Tel: 08-705 59 40

Morondagens tanke ord:
Öva idag på att bli bättre på att ta hand om dig själv.

Morgondagens visdomsord:
Ett gott samvete är bästa huvudkudden.

Morondagens slang:
Tagga ner = Lugna sig

Dagens Motion:
Promenad0
steg0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:

Italiensk mandelfisk
Kyckling, bananer i en oslagbar kombination.
Prova! Du kommer att äta fisk oftare. Ingredienser
4 port
600g fryst fiskfilé, t ex hoki
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 dl Arla Köket lätt crème fraiche, tomat&basilika
3 msk mandelspån

Gör så här
Sätt ugnen på 225°. Tina fisken. Lägg den i en smord ugnssäker form. Krydda fisken med salt och peppar. Bred över crème fraiche och strö på mandel. Stek i mitten av ugnen 20–25 min. Servera med kokt potatis. Tips! Om du gillar mer hetta, ta lätt crème fraiche paprika&chili istället.

Dagens roliga historia:
Pappa frågar sin dotter:
- Ser du bra med dina nya glasögon?
- Visst, mamma!

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen hann över järnvägen, utom Cedric, som inte var så kvick.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram. Titta nu här vad Farbror Frej tar fram: En liten klubba och nu ska ni höra vad man så enkelt med klubbor kan göra: Slå dom i huvudet och dunkelidur, så har vi gjort oss en skallfraktur!

Inga kommentarer: