tisdag 30 september 2008

"Jag är bra-boken" Tisdagen den 30 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag gick till läkaren idag.
2.Att jag var lugn och harmonisk.
3.Att jag är en bra människa.

Tack:
1.Tack för att jag inte lätt min ångest stå i vägen att gå till doktorn.
2.Tack för att jag inte fick panikångest när jag satt i centrum och fikade idag.
3.Tack för att jag lagar så god mat idag pasta.

Hjälp:
1.Att gå och ta mina blodprover.
2.Att åka och storhandla på ICA MAXI.
3.Att jag följer med Amanda till Farsta IP imorgon.

Morondagens tanke ord:
Det finns inga allvetande och felfria föräldrar

Morgondagens visdomsord:
Ett gott skratt förlänger livet.

Morondagens slang:
Limpsax = Mun

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna
vecka0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Kasslerburgare hawaii

Antal/Portioner 1TemperaturTid Points/port 7,5
Ingredienser:
2 kasslerskivor utan fett (ca 90 g)
1 ring ananas
salladsblad
gurkskivor
skivad tomat
1 st hamburgerbröd

Gör så här:
Dressing:
2 msk fraiche (max 8%)
1 tsk fransk senap
1 krm curry
salt och peppar

Värm kassler i mikron. Blanda samman dressingen. Lägg kassler, ananas, sallad, gurka och tomat på ena bröddelen. Ringla över dressingen och lägg på andra halvan bröd.

Dagens roliga historia:
En känd sångare sjöng för patienterna på ett sjukhus. Han avslutade med en glad hälsning:
- Hejdå, och hoppas att ni blir bättre!
- Tack detsamma! svarade patienterna.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen spikar och sågar, utom Bianca, det är hon som är planka.

Farbror Frej:
Hej alla barn nu blir det barnprogram. titta nu här vad farbror Frej tar fram: Ett litet snöre och nu ska ni höra, vad man med ett litet snöre kan göra: Fäst det i naveln och plingelipläng, så har vi gjort oss en navelsträng

Inga kommentarer: