onsdag 17 september 2008

Lektion 1 Photoshop

Hej!
Nu har jag skickat in mina övningar på Lektion 1, Nu är jag nyfiken om jag för detta godkänt? Vad tror ni.
I fördjupningens första lektion går vi igenom vad justeringslager är för något. Sedan använder vi den funktionen (och en hel del andra) för att få vanliga bilder att se ut som läckra blyertsteckningar!

Övningar för lektion 1
Nu ska vi göra blyertsteckningar för fulla muggar! Och med blyertsteckningar menar jag bilder som ser ut som om de blivit ritade med penna eller krita eller kol, inte en svart/vit bild som ser perfekt målad ut. Jag vill alltså se ojämnheter och skissartade bilder, för det är ju det som är grejen med det här -- inga svart/vita fotoliknande bilder med små skavanker på, alltså.












5 kommentarer:

Maria sa...

Dem är verkligen skitläckra rent ut sagt...Bra jobbat !

Anonym sa...

Coolt!

Marita sa...

Jag tycker att "självporträttet" var helt klart bäst:)Snyggt gjort!

Rosie sa...

Du är verkligen duktig

Ronny Forsslöw sa...

Tack för alla snälla orden, nu väntar jag på att se om jag för godkänt av läraren.