onsdag 24 september 2008

Dagens "Jag är bra-boken" Onsdagen den 24 September

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag åkte till Tensta och tittade där vi har bott.
2.Att jag var på jobbet.
3.Att jag var besökte minneslunden.

Tack:
1.För att jag inte fick ångest när jag var i Tensta.
2.För att jag inte fick panik när mina arbetskamrater vill ge mig en kram.
3.För att jag klarade igenom denna dag.

Hjälp:
1.Att orka göra mina hemuppgifter.
2.Att handla på ICA maxi samt Ikea.
3.Att få vara glad och spralig.

Morondagens tanke ord:
Det är svårt att känna glädje över utsidan om man inte arbetar med insidan.

Morgondagens visdomsord:
Genom sig själv känner man andra.

Morondagens slang:
Lopplåda = Säng

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Västerbottenostpaj
(vegetarisk paj)Smakrikt så det räcker. En mäktig paj som passar på buffébordet.
Du behöverUtöver pajdegen:
4 ägg
2,5 dl mjölk eller grädde
3 dl riven västerbottenost
salt
svartpeppar
Pajdeg
Gör en sats pajdeg efter något av grundrecepten: Grundrecept pajdeg

Grundrecept på pajdeg
Det här är ett enkelt basrecept på pajdeg.Du behöver
200 gram vetemjöl
125 gram smör
2 msk vatten

Gör så här
Hacka samman smör och mjöl tills smöret är finfördelat. Tillsätt vattnet och knåda ihop till en slät deg. Lägg degen svalt en stund innan du kavlar ut den. Degen räcker väl till en normalstor paj på cirka 26 cm i diameter.

Degen tål bra att sparas i kyl eller frys, se bara till att packa in den i plast så den inte torkar.

Dagens roliga historia:
Två träd till varandra:
- Do you löv me?
- Näver!

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen hann över järnvägen, utom Cedric, som inte var så kvick.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram. Titta nu här vad Farbror Frej tar fram: En liten daggmask och nu ska ni höra vad vi med en liten daggmask kan göra: Lägg den på näsan och pluppeliplask, så har vi gort oss en ansiktsmask!

Inga kommentarer: