söndag 7 september 2008

Jag är bra-boken Söndagen den 7 Sebtember

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag har varit lugn.
2.Att jag har varit glad
3.Att jag för uppleva livet

Tack:
1.För att jag har har två ben att gå med.
2.För att jag kan äta mig mätt.
3.För att jag bor i Sverige

Hjälp:
1.Med mina läxor som jag får i morgon.
2.Mig med Viktor.
3.Med stäningen.

Morondagens tanke ord:
I all längtan bor en framtid.Vad längtar du efter?

Morgondagens visdomsord:
Alla känner apan, apan känner ingen.

Morondagens slang:
Joxa med trasan = Spela fotboll

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
20971 steg
34,81 Km

Morondagens middags tips:
Bräckt kassler med pastagratäng


4 Portioner
400 g Kassler
4 Portioner pasta; tex penne
2 Ägg
1 1/2 dl Mjölk
200 g Ärter; frysta
1 msk Parmesanost; riven
1 msk Gräslök; hackad
1 tsk Oregano
2 Tomat
1 Krm svartpeppar Salt
Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen. Häll av vattnet. Blanda ihop ägg, mjölk, ärter, parmesanost, gräslök och oregano. Vänd ner blandningen i pastan. Häll upp pastan i en ugnssäker form. Hacka tomaterna och lägg dem ovanpå pastablandningen. Salta och peppra. Strö över lite parmesanost och gratinera i 200 grader ugn ca 15 minuter. Skär kasslern i tunna skivor och stek den utan fett (gärna i en teflonpanna) på ganska hög värme, ca 1 minut på varje sida. Servera kasslern med pastagratängen, vitkålssallad, bröd och smör. Ät gärna en frukt till efterrätt.

Dagens roliga historia:
Lille Per hade varit och köpt 4 liter mjölk. På vägen hem möter han en dam som frågar. - Är det tungt. - Nej, svarar Per, det är ju lättmjölk.

Inga kommentarer: