måndag 29 december 2008

Var tog min dröm i vägen?

Klockan 03:40 och jag kan inte sova utan sitter i soffan och undrar var tog mina drömmar i vägen? Jag har drömmar men inget händer, jag har en underbar fru och underbara barn men sen då... Arbet vad kan jag har jobbat med barn sedan jag var 16 år idag är jag 44 år vilket nytt område kan jag söka nytt arbete? intresset var tog det ivägen att träna/leda ungdomar i idrott eller att plugga till IT lärare men hur kan jag när jag har massa bromsklossar och hur skall jag kunna bli något om jag inte har drömmar och tron på mig själv, vilken jävla soppa jag sitter i om jag inte tror på mig själv hur skall jag då uppnå mina drömmar ? Jag har ingen ork, lust längre med något eller har jag en svacka igen hur skall jag kunna klättra upp igen? Satan vad trött jag är på mig själv så less att heta Ronny Forsslöw, skulle vilja kasta in handuken, fast kanske någon kan få ett skratt på mina felstavningar men vet ni vad jag kanse har dyslexi eller att någon är avudsjuk på att jag har en underbar fru att krypa ner till och ha en vän eller rättar sagt min allra bästa vän min fru och det är värt allt då kanske jag kan komma tillbaka för jag är inte ensam, om jag verkligen vill de att inte vara ensam.

Total kaos i hjärna, jo så kan det va men jag kommer att vara trött, deppig, sur, ledsen men ska man klaga har en bryten handled som det värsta i mitt liv just nu.

3 kommentarer:

Trubaduran sa...

Tråkigt att du inte mår bra! Jag undrar om inte luften går ur en lite extra så här efter jul. Man laddar och laddar och när det är över så blir det alldeles tomt och alldeles för mycket plats för funderingar.

Det låter ju som om du har en massa funderingar på vad du skulle kunna göra och jag är övertygad om att det finns ännu mer att välja på. Du kommer igen! Som sagt, du har ju mycket positivt omkring dig.

Ronny Forsslöw sa...

Hej!
Tack, tyvärr ser jag inte de positiva runt mig är väl blind.

Ja du kanske har rätt angående julen då hoppas jag att jag mår bättre den 1 januari för då åker julen ut hoppas jag.

Maria sa...

Du har dina drömmar inom dig och det vet du, du kan bara inte se dem när du inte mår bra..
Jag tror på dig och älskar dig av hela mitt hjärta !
Sök rätt på din tro för du kommer att finna den :-)