fredag 19 december 2008

Jag vart antagen till min distanskurs

Ja ja jag kom in på min sista distanskurs som jag har sökt tills nästa termin och denna kurs är Googles SketchUp, jätte kul


Målgrupp : Den här grundkursen vänder sig till dig som vill kunna bygga modeller i din dator med hjälp av Googles gratisprogram SketchUp.


Kursbeskrivning : Förut var 3D-modellering något väldigt mystiskt och krångligt. Men nu har Google tagit 3D in i vardagen med det fantastiska gratisprogrammet SketchUp! Ska du renovera ett rum? Bygga hus? Göra om i trädgården? Eller gillar du bara att bygga modeller? Då är SketchUp något för dig! Här kan du smidigt och enkelt bygga modeller på allt du kan tänka dig. Sedan kan du flytta, vrida och vända på dem för att se dem från alla vinklar och håll, och ändra och färga dem precis hur du vill. Det är mycket praktiskt att kunna, men även mycket roligt att bara leka med. Och det bästa av allt: det är gratis! Det enda kravet är att du har en dator med Windows 2000, XP eller Vista, eller en Mac med OSX 10.4 eller högre. Allt kursmaterial finns på nätet: du läser texten, löser uppgifterna, och e-postar dem till mig. Vi har inga fysiska träffar: alla kontakter mellan kursledaren och deltagarna sker i särskilda diskussionsforum via gratisprogrammet FirstClass, som ni får information om i samband med kursstarten. Den här grundkursen är 15 veckor lång. Fördjupningen börjar i september.

Inga kommentarer: