onsdag 10 december 2008

Utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi

Äntligen har jag fått en tid för en Utredning av läs- och skrivsvårigheter/dyslexi den 28 Januari kommer jag att äntligen få reda på om jag har läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, jag frågade hur hon trodde det kunde sluta för mig och bedömde hon ut i från mitt brev så har jag  läs- och skrivsvårigheter/dyslexi men detta för hon inte göra utan hon måste träffa mig först, eftersamtalet var jag lit nere tänkt om jag har haft  läs- och skrivsvårigheter/dyslexi hela mitt liv och behövt lida, men om det skulle vara så kommer dom hjälpa mig med hjälp medel.

Testningen tar oftast mellan 3 och 6 timmar vid ett eller flera tillfällen. Därefter analyseras och sammanställs resultatet i ett utlåtande/intyg och eventuell diagnos sätts. I samband med utredning erbjuds alltid ett återbesök för genomgång av utlåtandet. 




Inga kommentarer: