fredag 26 december 2008

Körslaget

Missa inte premiären av körslaget klockan 20:00 på fyran

Den här gången är det Nanne Grönvall, Magnus Carlsson, Hanna Hedlund, Robert Wells, Erik Segerstedt, LaGaylia Frazier och Timo Räisänen som handplockar körer i sina respektive hemkommuner.

Min favorit är helt klart Robert Wells

Robert Wells
Ålder: 46

Tidigare erfarenhet av körsång: - I grundskolan var det väldigt mycket körsång. Gick då i Adolf Fredriks Musikskola.

Tidigare erfarenhet av ”körlederi”: - Har spelat och lett körer på turnéer i kyrkor, Rhapsody In Rock och studiosammanhang.

Varför har du antagit utmaningen att vara med i Körslaget? - Blev oerhört sugen när jag träffade Joacim Cans och Team Cans-kören i somras. Dom gästade mig på en konsert i Dalhalla och deras stämning i gruppen var helt underbar. 100 % energi. Publiken var mer tänd på dom än på oss. Så då hoppades jag att få vara med och göra ett varv med Körslaget. Blev väldigt glad när dom ringde upp mig efter sommaren.

Vad är din taktik för att vinna? - Det enda som gäller är att hoppa ur rutan med kören. Det skall kännas som vi står i vardagsrummet hemma hos tittarna.

Varför kommer din kör att kamma hem hela Körslaget? - Om vi inte gör det kommer vi att kapa tv-masten i Nacka och trycka in oss i bild.

Hur ska du motivera dina medlemmar? - Efter att ha träffat och tagit ut min kör kan jag lugnt konstatera att det är det sista jag behöver göra. Jag åker med dom och inte tvärtom.

Vilken kör blir den värsta konkurrenten? - Konkurrenstänkande är för losers!! Finns inte i detta sammanhang. Här gäller det drag och underhållning. Ge allt till tittarna och hoppas att de tycker om det vi gör. Här skall det kämpas...

Inga kommentarer: