söndag 5 oktober 2008

"Jag är bra-boken" Söndag den 5 Oktober 2008

Dagens "Jag är bra-boken"

Bra:
1.Att jag har varit mysig.
2.Att jag har underbara barn.
3.Att jag har varit Snäll mot ...
Tack:
1.För att jag har vänner.
2.För kärlek, lycka och vägledning.
3.För att jag ser mina egna framsteg.
Hjälp:
1.Att gå och ta blodprover.
2.Att mår bra.
3.Att klara av livet.

Morondagens tanke ord:
Låt oss själva vara förändringar som vi söker i världen.

Morgondagens visdomsord:
Man skall inte döma hunden efter håren.

Morondagens slang:
Gangsterpralin = Hatt

Dagens Motion:
Promenad
0 steg
0 Km
Sammanlagd denna vecka
0 steg
0 Km

Morondagens middags tips:
Lättkorv med curryröra

4 Portioner
300 g Lätt falukorv
2 Purjolök
2 Äpple
1 msk Flytande margarin 1/2 tsk Curry
1/2 tsk Salt
1 Krm vitpeppar
400 g Krossade tomater
500 g Potatis: kokt, ELLER
6 dl Kokt ris

Skär korven i tunna skivor. Skölj purjolök och äpplen. Strimla purjolöken fint och grovriv äpplena. Smält matfettet i en gryta. Lägg i purjo, äpple och curry. Fräs under omrörning i 2-3 minuter. Tillsätt de krossade tomaterna. Koka i 5 minuter. Stek korven under tiden i en panna i ugnen. Servera med ris eller kokt potatis och curryröra.

Dagens roliga historia:

- Det påstås att ålar har god syn.
- Särskilt synålar.

Alla barnen-vitsar:
Alla barnen har vita byxor, utom Linda för hon har glömt sin binda.

Farbror Frej
Hej alla barn nu blir det barnprogram. Titta nu här vad Farbror Frej tar fram: En tub med tandkräm och nu ska ni höra vad man så enkelt med tandkräm kan göra: Spritsa på hakan ock klickeriklägg, så har vi gort oss ett tomteskägg!

2 kommentarer:

Marita sa...

Har du inte tagit dina prover än?
Gör det nu!

Ronny Forsslöw sa...

Ja imorgon kommer jag ta proverna.