söndag 2 november 2008

Mitt blodsocker

Normalt blodsocker eller diabetes?

Jag sedan den 19 Oktober tagit blodsocker prov flera gånger om dagen, för att se hur mitt blodsocker fungerar vid intag av socker och inget intag alls av socker nu menarjag synligt socker som i godis, läsk, saft, katchup, kaffe bröd, glass jag ni förstårsäkert

Ni kan se mina värden om ni klickar på denna länk:


Normalt blodsocker ligger ungefär mellan

4-6 mmol/l(*) fastande, och upp till max 8,7 (7,8) efter måltid.

Vad skall blodsockret helst vara?

Blodsockret skall optimalt vara:
4-6 mmol/l före måltiderna. mindre än 10 mmol/l efter måltiden (cirka 1½ timme)

ungefär 7-10 mmol/l vid sängdags för typ 1 diabetes -

vid typ 2 diabetes gärna under 7 mmol/l
Efter att följt mitt blodsocker så är det helt klart att jag har DIABETES 2

Inga kommentarer: